معرفی وبلاگ
نویسنده: پاکروان فر
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 67160
تعداد نوشته ها : 129
تعداد نظرات : 8
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

جراید عراق: تحویل منافقین به ایران

برخی روزنامه های صبح شنبه چاپ بغداد، نوشتند که "موفق الربیعی" مشاور امنیت ملی عراق در تهران، گفته است که دولت عراق گروهی از منافقین را که مرتکب جنایت شده اند، تحویل ایران خواهد داد.

این خبر که در صفحه اول روزنامه الصباح الجدیده و با تیتر درشت به چاپ رسیده، به نقل از خبرگزاری فرانسه است.

با این حال روزنامه الشرق الاوسط همین خبر را بدون ذکر منبع از قول موفق الربیعی در کنفرانس خبری مشترک با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان آورده است.

"الشرق الاوسط" با عنوان "به زودی اردوگاه اشرف به دست فراموشی سپرده می شود" نوشته است: "موفق الربیعی " مشاور عالی امنیت ملی عراق از تصمیم عراق برای تحویل دادن تعدادی از عناصر گروهک "مجاهدین خلق " به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این روزنامه در ادامه به نقل از "هادی العامری " رییس کمیسیون امنیت و دفاع عراق آورده است که بر اساس قانون اساسی، حضور گروه های تروریستی یا گروه هایی که با کشورهای همجوار عراق خصومت دارند و از عراق به عنوان پایگاهی برای تعرض به این کشورها بهره می برند در اراضی این کشور ممنوع است و دولت عراق نیز در این راستا تصمیمی مبنی بر اخراج آنها از عراق گرفته است.

روزنامه مستقل "الصباح الجدید" با اشاره به دیدار اخیر موفق الربیعی با "سعید جلیلی" دبیر کل امنیت ملی ایران نوشته است: الربیعی گفته است که عناصری از مجاهدین خلق که مرتکب جنایت علیه مردم عراق شده اند به دادگاه عراقی احاله و آنهایی که علیه مردم ایران مرتکب جنایت شده اند به دادگاه ایران تحویل داده می شوند.

"المشرق" دیگر روزنامه مستقل عراقی نیز این عنوان را برای صفحه اول خود برگزیده است که "عراق نسبت به بستن اردوگاه اشرف تعهد داد."

وی به نقل از الربیعی مشاور عالی امنیت ملی عراق آورده است که دولت عراق مصمم است اردوگاه اشرف را که از 1986 به مقر منافقین تبدیل شده است، ببندد.


دسته ها : سیاسی
X