معرفی وبلاگ
نویسنده: پاکروان فر
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 67230
تعداد نوشته ها : 129
تعداد نظرات : 8
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

آیت الله مکارم: ساخت فیلم الاسباط حرام است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در یادداشتی، تهیه و ساخت فیلم الاسباط از سوی کارگردان کویتی را حرام و مخالف مصالح اسلام دانست.

به گزارش ایرنا، چندی پیش خبری درخصوص تولید یک سریال تلویزیونی در کویت منتشر شد که موجب موضع گیری حجت الاسلام و المسلمین "محمد باقر مهری" نماینده شیعیان کویت شد.

آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به یکاستفتاء ، مرقوم کرد:

باسمه تعالی
"به طوری که آگاهان می گویند این سریال ضد شیعی است و هدف آن بی گناه جلوه دادن معاویه و یزید است که بر خلاف تمام مدارک تاریخی و مخالف اجماع علمای شیعه است و بعید نیست که هدف از آن ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت و درگیری میان آنها و بهره برداری دشمنان اسلام باشد، بنابر این تهیه چنین سریالی حرام و مخالف مصالح اسلام و از هر نظر محکوم است."
"ناصر مکارم شیرازی"

بنابر گزارش ایرنا، در این سریال تلویزیونی، هنرپیشگان عرب برای نخستین بار نقش نوادگان پیامبر (ص) امام حسن(ع ) وامام حسین(ع) را بازی خواهند کرد. همچنین نقش هایی برای معاویه و یزید در این سریال طراحی شده است.

محمد العنزی، تولیده کننده کویتی این سریال هدف از این کار تاریخی هنری را "براساس اصل فرض حسن نیت میان صحابه و وجود توطئه یهود در ورای اختلافات آنان" عنوان کرده است این درحالی است که چهره پردازی ائمه معصومین (ع) از نظر مراجع عظام تقلید حرام است.

سامر المصری هنرپیشه سوری نقش امام حسین(ع) را بازی خواهد کرد، پییر داغر ومحمود سعید ( در نقش ابو هریره) از لبنان، احمد راتب از مصر، فیصل العمیری از کویت، فتحی الهداوی از تونس، خالد القیش (درنقش یزید)، دیگر بازیگران این سریال هستند.

فیلمنامه این سریال را محمد الیساری نوشته است وکارگردانی آن را عبد الباری ابو الخیر برعهده دارد.

سه میلیون دلار برای این کار در نظر گرفته شده و برای فیلمبرداری از دوربین هایی سینمایی استفاده خواهد شد. این سریال را ناصر جلیلی صحنه پردازی کرده است و قرار است در ماه رمضان آینده به نمایش گذاشته شود .


دسته ها :
X